ניהול תקשורת ותקשורת בבינאישית
מבוא לניהול תקשורת
- מהי תקשורת – הגדרתה והסבר בלווי דוגמאות. הגורמים המשתתפים בתהליך התקשורת: יוזם, קולט, מסר, אמצעי.
- משוב – התקשורת כתהליך, חשיבות המשוב לתהליך תקשורת תקין.
- תקשורת דו סטרית – וחד סטרית הגדרה והסבר של מצבי תקשורת עם משוב וללא משוב בליווי דוגמאות ההבדלים בין תקשורת חד סטרית ודו סטרית עפ"י קריטריונים שונים.
- הפרעות בתקשורת – הפרעות בתהליך התקשורת: רעשים ועיצורים. הגדרות והסברים בליווי דוגמאות.
- סוגי תקשורת – הכרת שלושת סוגי התקשורת: ישירה עקיפה, וחוצצת. השוואה בין סוגי התקשורת יתרונות וחסרונות.
- אמצעי התקשורת בעבודה – לנשים עובדות. אמצעי קשר פנים וחוץ ארגוניים ושימושים: מערכות טלפון, שירותים ופונקציות מכשירי קשר, המחשב כאמצעי קשר.
תקשורת בינאישית
התקשורת הבינאישית נושא הנוגע למכלול התקשורת בסביבת הבית ומחוצה לה.
- תקשורת מילולית ובלתי מילולית – מהי תקשורת בין אישית ומה חשיבותה להצלחה בביתו מחוצה לה ביחסי אנוש וכו'. אופני התקשורת הבינאישית מילולית ובלתי מילולית.
- תקשורת מילולית תרבות הדיבור – משמעות המושג "תרבות הדיבור " הסבר תוך התייחסות להקשבה – סבלות וסובלנות, לדיבור אוצר מילים, סלנג, שפה "נקיה", טון דיבור. צורת פנייה לבעלי תפקידים, ממונים, לקוחות, עובדים.
- תקשורת בלתי מילולית שפת גוף – שפת גוף ומשמעותה. מחוות פנים וגוף: הטיית ראש, הבעות עיניים ומבטים, תנועות גפיים, אופן עמידה והליכה. פיתוח מודעות לתנועות הגוף ולשפת הגוף.
- תקשורת בלתי מילולית ביחסי אנוש – טיפים והדגשים לתקשורת בלתי מילולית במתן שרות.